عیادت مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از علاءالدین قاسمی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عصر سه شنبه ۸ شهریورماه با حضور در منزل علاءالدین قاسمی هنرمند پیشکسوت تعزیه و هنرهای آیینی، از وی عیادت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در ادامه طرح تکریم و دیدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه سید مجید پوراحمدی به همراه مدیران این صندوق عصر سه شنبه ۸ شهریورماه به دیدار علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه رفتند و از نزدیک جویای حال وی شدند.
پوراحمدی در این دیدار ضمن تجلیل از چند دهه فعالیت ارزشمند این پیشکسوت عرصه تعزیه گفت: تعزیه، از جمله هنرهای مختص ایرانیان است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای دینی ما دارد. اساتیدی چون علاءالدین قاسمی برای زنده نگه داشتن این هنر مردمی در دوران معاصر تلاش های بسیاری کردند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش خصوصاً نامداران این عرصه است که بی شک بزرگترین سرمایه های فرهنگی و اجتماعی کشور هستند. سعی ما این  است با پوشش حداکثری خدمات بیمه ای، این قشر فرهیخته دغدغه ای در خصوص هزینه های درمان نداشته باشند.
در این دیدار دکتراردشیر صالح پور ازهنرمندان نامدار ومحققین حوزه هنرهای نمایشی نیز حضورداشت.
علاءالدین قاسمی هنرمند تعزیه‌خوان متولد ۱۳۳۲ طالقان است. او به عنوان یکی از بهترین شهادت‌خوانان ایرانی شناخته شده است که از زمان طفل‌خوانی تا شهادت‌خوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخته است.
قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه‌خوانی ایران است که در ایران و کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان به اجرای تعزیه پرداخته است.
این هنرمند پیشکسوت دارای نشان درجه یک هنری و از اعضای نامدار صندوق اعتباری هنر است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5965
نظرات شما