دانشگاه ادیان و مذاهب نمادی از وحدت اسلامی و ملی است

شیخ غازی حنینه، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن حضور در دانشگاه ادیان و ملاقات با رئیس دانشگاه در آیین آغاز سالی تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت و در این مراسم سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،شیخ غازی حنینه، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با حضور در مراسم آیین آغاز تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از دانش‌آموختگان این دانشگاه گفت از حضور در دانشگاهی که داعیه دار وحدت است و به سمت وحدت اسلامی و حتی وحدت بین‌الادیانی حرکت می‌کند خوشحالم. همچنین از ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب که بنده را برای حضور در این مراسم دعوت کردند بسیار سپاسگزارم.

وی ادامه داد: وحدت در عصر حاضر یکی از مسائل بسیار مهم است که باید توجه ویژه به آن شود چرا که تنها راه پیشرفت و داشتن جامعه‌ای خوب وحدت است. با وحدت ملی و اسلامی می‌توانیم بر بسیاری از مشکلاتی امروز که برای کشورهای و جوامع مختلف ایجاد شده است رهایی‌ یابیم. در واقع وحدت در هر سطحی که انجام شود می‌تواند حل کننده مشکلات بسیاری باشد.

وی ادامه داد: ما در تجمع علمای مسلمان لبنان چهل سال است حول این محور فعالیت کرده‌ایم. در آغاز با رهنمودهای امام خمینی بعد از ایشان نیز بر اساس رهنمودهای امام خامنه‌ای در حال فعالیت هستیم. بیش از ۳۰۰ دانشمند شیعه و سنی در این تجمع حضور دارند و از رهنمودهای ولی فقیه و نماینده ایشان سید حسن نصر الله پیروی می کنند.

شیخ غازی حنینه عنوان کرد: فعالیت‌های اصلی ما در این تجمع حول سه محور است. محور اصلی ما همان وحدت است. در گام اول وحدت میان شیعه و سنی را دنبال می‌کنیم و در گام بعدی وحدت میان مسلمانان و مسیحیان را پیگیری می‌کنیم. ما در لبنان به دنبال وحدت هستیم تا با کمک همدیگر بتوانیم بر چالش‌های که استکبار جهانی بر جامعه لبنان تحمیل کرده است فائق آییم. بدون وحدت به هیچ وجه قادر نخواهیم بود به این مهم برسیم و بتوانیم مبارزه خود را با این کشورها ادامه دهیم. تنها راهی که می‌تواند ما را به استقلال برساند وحدت است.

وی افزود: محور دیگری که ما در این تجمع آن را دنبال می‌کنیم محور مقاومت است. در حقیقت این گام بعدی وحدت است. ما وقتی که واحد شدیم و به وحدت رسیدیم آن وقت قادر خواهیم بود که در مقابل زورگویی‌ها مقاومت کنیم. ما در کنار ملت فلسطین به دنبال مقابله با تجاوزگری‌ها و ظلمی هستیم که از طرف اسرائیل با آن مواجه هستیم.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: محور سوم ما مبارزه با تروریست و تکفیریان است. اگر چه ما در مقابل اسرائیل و استکبار مقاومت می‌کنیم و حاضر به تسلیم نیستیم اما در مقابل تروریست‌ها و تکفیری‌ها هم می‌ایستیم. تلاش می‌کنیم با آنها با ادله قوی برخورد کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه ادیان در خصوص ادیان و مذاهب گفت: من  به رئیس و مجموعه مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب تبریک می‌گویم. به نظر می‌رسد این دانشگاه همان کاری را می‌کند که ما در تجمع علمای لبنان به دنبال آن هستیم. از این جهت می‌توانم بگویم که دانشگاه ادیان و مذاهب نمادی از وحدت اسلامی و ملی است.

شیخ غازی حنینه در پایان سخنان خود گفت: من باید از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنم. زمانی که ما در تحریم سنگین آمریکا بودیم تنها ایران بود که به کمک ما آمد. در حالی که ما چندین ماه برق نداشتیم ایران بود که به ما کمک کرد تا به شرایط عادی زندگی برگردیم. ایران حتی در دوران همه‌گیری کرونا به کشور ما خیلی کمک کرد.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6206
نظرات شما