حجت‌الاسلام رفیعی: شهید سلیمانی مصداق بارز محبت واقعی به اهل بیت(ع) بود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: شهید سلیمانی جزو مصادیق محبت تام و تمام به اهل بیت(ع) بودند، شهیدی که همه چیزش را داد تا مکتب تشیع باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سوگواره حضرت ام البنین(س) در حرم مطهر امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: خداوند در آیه 23 سوره مبارکه «شوری» می‌فرماید: ذَٰلِکَ الَّذِی یُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ۗ قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَیٰ ۗ وَمَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ بدین معنا که من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشاوندان منظور دارید

. وی افزود: این مزد خواستن صرفا در مورد حضرت محمد(ص) بوده و در مورد هیچ کدام دیگر از انبیای الهی ذکر نشده است. عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نقل قولی از ابن عباس که از شخص پیامبر اکرم(ص) پرسیده بود «القربی» مد نظر خداوند چه کسی است گفت: ایشان فرمودند منظور حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و فرزندان آنهاست.

وی ادامه داد: اجری که پیامبر اکرم(ص) از مسلمانان خواسته در حقیقت باز هم نفعش به مومنان می‌رسد که ولایت اهل بیت(ع) را می‌پذیرند. رفیعی با بیان اینکه اهل بیت(ع) نور و آب حیات هستند گفت: اگر کسی با خورشید و دریا قهر کند، به خودش ضرر می‌زند و دوری از این خاندان نیز همینگونه است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: راه‌های محبت به اهل بیت(ع) شامل موارد متعددی است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به دوست داشتن قلبی اشاره کرد. رفیعی با اشاره به برخی برکات محبت و دوست داشتن ائمه اطهار(ع) گفت: حضرت علی(ع) از پیامبر اعظم(ص) نقل کرده که هر کس در دل، محبت تو را دارد مومن و هر کس بغض تو را دارد، منافق است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، محبت و مودت زبانی را مرحله و راهکار بعدی دانست و تصریح کرد: می‌توان از زبان شعر و خطابه استفاده کرد و محب اهل بیت(ع) بود. وی ادامه داد: شاعرانی مورد توجه ائمه اطهار(ع) قرار داشتند که بر مسیر اعتدال شعر گفته‌اند هر چند کسانی هستند که اهل غلو بوده و در تعریف و تمجید، از حد می‌گذرند و خلاف واقع می‌گویند.

رفیعی با بیان اینکه امروز، تبلیغات حرف اول و آخر را می‌زند گفت: باید بیندیشیم که چه اتفاقی افتاده بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان، از نماز و مسائل دینی دور شده‌اند؟ این نشان‌دهنده تبلیغات سنگین غربی و تاثیرگذاری آنها بر بخشی از جامعه ماست. این استاد حوزه علمیه افزود: باید از ظرفیت منبر و شعر آیینی استفاده کرد و محتوای مورد نیاز نسل جوان را به آنها ارائه کرد.

وی به تاثیرگذاری هیئات مذهبی بر روی نسل جوان اشاره و ابراز کرد: باید بتوانیم از جلسات قوی و مشهور مداحان و منبری‌های بزرگ استفاده کرد و در مقابل تبلیغات سوء دشمنان ایستاد.

رفیعی به مودت و محبت رفتاری و عملی پرداخت و گفت: عملکرد روحانیت و اهل علم، موجب جذب یا بالعکس، پراکنده شدن مردم از مسائل دینی می‌شود. عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه مرحله بالاتر محبت اهل بیت(ع) را فدا کردن جان دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) مصداق بارز این مسئله است که از پدر و مادر، جان و مال و ناموس خود گذشت تا اسلام ناب زنده بماند. وی گفت: شهید سلیمانی هم جزو مصادیق محبت تام و تمام به اهل بیت(ع) بودند، شهیدی که همه چیزش را داد تا مکتب تشیع باقی بماند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6598
نظرات شما