بیش از ۳۰ درصد کاغذ کشور وارد استان قم می شود

مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد کاغذ کشور وارد استان قم می شود و با توجه به وجود شهرک چاپ، استان منحصر به فردی در این حوزه به شمار می آییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، امیر علی عموزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین که امروز ۲۵ بهمن ماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان این که بزرگترین معجزه الهی که به بشریت اهدا شد قرآن کریم بود، عنوان کرد: کتاب در همه اعصار و ادیان در اذهان مردم جایگاه خاصی دارد.
عموزاده با اشاره به فعالیت اداره کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: بعد از تهران بیشترین ممیزی و مجوز کتاب در استان قم داده می شود لذا قریب ۱۱ هزار عنوان کتاب به طور متوسط در طول سال مجوز داده می شود در حالی که بیش از ۲۰ استان کشور فاقد دایره ممیزی هستند.
وی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد کاغذ کشور وارد استان قم می شود و با توجه به وجود شهرک چاپ، استان منحصر به فردی در این حوزه به شمار می آییم.
عموزاده یادآور شد: سالانه بالغ بر دو میلیون جلد کتاب به کشورهای همسایه صادرات داریم و این امر در کمترین مدت زمان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: تخفیفات مناسبی در نمایشگاه کتاب دین تدارک دیده شده است تا کلیه علاقه‌مندانی که به‌ علت مشکلات معیشتی توان خریدن کتاب ندارند، بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نمایشگاه کتاب دین در استان خبر داد و بیان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا یک اسفندماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید به نمایشگاه دائمی استان قم مراجعه کنند.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/6836
نظرات شما