جاذبه زیبای تلاقی کویر و دریا در بندر تَنگ

روستای تَنگ یکی از روستاهای نمونه گردشگری در شهرستان کنارک است که زیبایی‌های ساحل آن گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، روستای تنگ یکی از این روستاهای نمونه گردشگری است زیبایی‌های ساحل آن گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

منطقه ساحلی و دریایی تَنگ در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از بکرترین مناطق ساحلی دریایی استان است.

این منطقه گردشگری نظر مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند تا گردشگران بتوانند در کنار قایق سواری در دریا، شترسواری و کویرنوردی را نیز تجربه کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار افزود: در چابهار و کنارک سه مسیر گردشگری وجود دارد که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند و هر گردشگری که وارد منطقه می‌شود با همراهی راهنمایان گردشگری از اکثر مناطق ساحلی بازدید می‌کند که یکی از آنها تلاقی کویر و دریا در بندر تنگ است.
 

 

بلوچزاده افزود: با مهیا شدن زیرساخت‌های بوم‌گردی هزینه‌های سفر و گردشگری در چابهار و کنارک کمتر شده و گرایش گردشگران نیز بیشتر به سمت خانه‌های بوم‌گردی و آشنایی با آداب و رسوم مردم منطقه است.

وی با بیان اینکه در هیچ گوشه کشور تلاقی کویر و دریا بجز در کنارک وجود ندارد، گفت: نقاطی از کشور کویر دارند، دریا دارند اما این دو را با هم ندارند و تماشای این منظره زیبا فقط در بندر تنگ و ساحل درک در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: چشم انداز دریا و کویر به ویژه در ساحل درک بسیار زیباست و نمونه آن در کمتر کشوری دیده می‌شود.

به گزارش فارس، نمونه این منظره زیبا در صحرای نامیب یا بیابان نامیب یک بیابان ساحلی در جنوب آفریقا است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1498
کلیدواژه: کویر تَنگ دریا
نظرات شما