وزیر علوم: برنامه جدید آموزش عالی تا 3 ماه آینده ابلاغ می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب برنامه‌ریزی کلان برای ساماندهی آموزش عالی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،منصور غلامی ظهر امروز در بازدید از مرکز آموزش عالی شهرستان فیروزآباد فارس، در جمع مسئولان و دانشگاهیان با بیان اینکه آموزش عالی کشور در مرحله تغییر و تحول قرار دارد، اظهار داشت: در دوره نسبتاً طولانی، واحدهای متعدد آموزش عالی در کشور ایجاد شد و هم‌اکنون با کاهش داوطلبان این مراکز و دانشگاه‌ها با چالش‌های متعددی روبرو هستند.

وی، از برنامه‌ریزی کلان برای ساماندهی آموزش عالی خبر داد و گفت: این طرح مراحل پایانی فرآیند اجرایی‌سازی را طی می‌کند و تا 3 ماه آینده مورد تصویب مراجع قانونی قرار می‌گیرد و ابلاغ می‌شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در طرح آمایش و ساماندهی آموزش عالی، با نگاه راهبردی و استراتژیک، برای دانشگاه‌ها مأموریت‌های مشخص تعریف‌ شده تا مؤثر واقع شوند.

غلامی اظهار داشت: آنچه مسلم است، آن است که همگان تلاش کنند کیفیت آموزش عالی بیش‌ از پیش ارتقا یابد.

در ابتدای این دیدار، مردانی رئیس مرکز آموزش عالی فیروزآباد، کرمپور نماینده مردم فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی زاده امام‌جمعه فیروزآباد و سید کمال علوی فرماندار فیروزآباد، به بیان دیدگاه‌ها و مطالبی در خصوص مسائل آموزش عالی شهرستان فیروزآباد پرداختند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2218
نظرات شما